semua karya dalam belog ini adalah hak milik badayu.blogspot.com.saya akan memberi credit kepada pemilik belog yang menjadi rujukan dalam belog saya ini.kerjasama anda moga Tuhan akan Rahmati.

Buka blog bukan nak menunjuk-nunjuk pada sesiapa, sekadar satu coretan agar segala kenangan diabadikan juga mengimbau kenangan BADAYU bersama keluarga dari kecil hingga dewasa moga dapat dikekalkan coretanku ini buat anak-anak mak tersayang n suamiku tercinta..tiada apa yang lebih kuat dari ingatan hanya melalui catatan jua adanya..

Wednesday, September 1, 2010

koi raya umahku..


cuti merdeka smlm bukan sesajer cuti okeh.i buat koi rayer.buat koi mazola ngan koi makmur.buat sikit ajer cukupler bagi kat mak mertua ngan umah abahku di ipoh nanti.tak mau buat bebanyak pasal tahun lepas buat bebanyak tapi tak abis makan.kan membazir tu.try buat koi raya supaya nanti budaya nak beli koi tunjuk tak melekat kat aku.tambahan anak-anak pun makin membesar kan.kenalah tunjukkan kat depe persiapan menyambut bulan syawal supaya ade terase kemeriahannya.

bila aku buat koi..si kakak tanyer... mak buat koi rayer yer.besok kite nak rayer yer.balik kampung yer?
aku:iyer,nak rayer dah .minggu depan kan kite nak balik kampung.kenalah buat bagi kat opah ngan atuk koi ni.


koi makmur snowy



koi makmur berinti kacang..

No comments:

Post a Comment