semua karya dalam belog ini adalah hak milik badayu.blogspot.com.saya akan memberi credit kepada pemilik belog yang menjadi rujukan dalam belog saya ini.kerjasama anda moga Tuhan akan Rahmati.

Buka blog bukan nak menunjuk-nunjuk pada sesiapa, sekadar satu coretan agar segala kenangan diabadikan juga mengimbau kenangan BADAYU bersama keluarga dari kecil hingga dewasa moga dapat dikekalkan coretanku ini buat anak-anak mak tersayang n suamiku tercinta..tiada apa yang lebih kuat dari ingatan hanya melalui catatan jua adanya..

Wednesday, April 27, 2011

sgt kampung..but i like it!


semalam adalah lewat sedikit masuk keje sbb kene pegi klinik desa kat tmpt aku tinggal tuk daftar buku.pergi ngan anak2 sekali.damai dan tenang je bila sampai kinik ni.sejuk mata memandang tambahan lak belakang kinik tu ade kebun,sungai mmg sgt kampung okeh.teringat aku kat kampung arwah emak aku time kecik2 dulu.mmg suka bebenor dok umah cam ni.nampak melayu nyer nampak klasiknye.pesen umah dulu-dulu.

mula-mula sampai ade sorang pompuan orang asli,usianya nampak muda tapi dah mengandung anak kedua.alhamdulillah orang asli memang produktif!mereka amat menyanjung hubungan kekeluargaan dan kemasyarakatan sungguhpun kehidupan amat daif.namun peredaran demi peredaran jangan tak sangka ye, umah orang asli kat kampung belah sana ade rumah batu dan dihuni oleh orang asli! zaman laa ni sape yang keje kuat dan rajin dapat lah labanya! jangan dok mengharap rezeki datang bergolek!


dulu-dulu aku pernah dok umah setinggan di manjoi sungguhpun usia time baru 4 ke 5 tahun tapi nostalgia dok umah setinggan amat indah dikenangkan.zaman kanak-kanak asyik bermain, bermain dan terus bermain.kanak-kanak kat umah setinggan amat ramai dan mak-maknya suri rumah tangga sepenuh masa!



umah setinggan aku dulu tingkapnye cam gini..
cantik!
damai!
suke aku nengok bebudak ni!

syok cuci mata!
kinik desa...

No comments:

Post a Comment