semua karya dalam belog ini adalah hak milik badayu.blogspot.com.saya akan memberi credit kepada pemilik belog yang menjadi rujukan dalam belog saya ini.kerjasama anda moga Tuhan akan Rahmati.

Buka blog bukan nak menunjuk-nunjuk pada sesiapa, sekadar satu coretan agar segala kenangan diabadikan juga mengimbau kenangan BADAYU bersama keluarga dari kecil hingga dewasa moga dapat dikekalkan coretanku ini buat anak-anak mak tersayang n suamiku tercinta..tiada apa yang lebih kuat dari ingatan hanya melalui catatan jua adanya..

Thursday, April 7, 2011

biler telor pun tak selamat lagi nak dimakan...

ermm susahnya nak mencari makan yang sihat laa ni.nak ternak ayam,nak tanam pokok dahle tak de tanah.rumah dan tanah sekangkang kera pun dikenakan cukai.pergi ke pasor mencari ikan kalo bawak duit rm50 tu macam takde benda jer.ayam pun sekilo RM 9 di pasor.takde ke orang atasan nak bela orang 'bawahan' ni.asyik kene lenyek je rakyat ni yer. hehehe mungkin diorang sibuk ambik berat biler time nak mengecek undi jer kot. lainlah golongan 'marhein' yang duitnya berkoyan-koyan lagi tambah buat duit dengan duit haram laa ni.harapkan pagar pagar makan padi.

sebelum kenaikan 0.20/liter minyak RON97 i memang gunakan minyak RON97 ni sbb sayangkan kete kan.nak beli kete bukan murah ok ,kene berhutang 9 tahun untuk gunakan kereta buatan malaysia ini.tapi biler RON97 dok naik dan naik regenyer terpaksa akur dengan kuasa EKONOMI rumahtangga yer, dan memilih gunakan RON95 yang khabarnya dijamin selamat tak terbakar dan tak membebankan rakyat.hehehehe...


camno tu telor haram dan racun boleh dibawa masuk ke dalam malaysia ni.ermm tulah biler jadinya orang yang diamanah akhirnya tak amanah.dok makan rasuah demi kepentingan sendiri.akhirnya racun yang disangka makanan dok masuk perut hingga akhirnya akan menjadi mudarat dlm diam.sedarlah kengkawanku telitilah telor yang anda beli kerna ia mungkin PASLU!!!

No comments:

Post a Comment