semua karya dalam belog ini adalah hak milik badayu.blogspot.com.saya akan memberi credit kepada pemilik belog yang menjadi rujukan dalam belog saya ini.kerjasama anda moga Tuhan akan Rahmati.

Buka blog bukan nak menunjuk-nunjuk pada sesiapa, sekadar satu coretan agar segala kenangan diabadikan juga mengimbau kenangan BADAYU bersama keluarga dari kecil hingga dewasa moga dapat dikekalkan coretanku ini buat anak-anak mak tersayang n suamiku tercinta..tiada apa yang lebih kuat dari ingatan hanya melalui catatan jua adanya..

Tuesday, April 12, 2011

kalo nak jadi chargeman BO...

memula : kene tau rukun keselamatan elektrik.fahamkan betul2 sbb elektrik ni bukannya leh buat main.antara hidup dan mati..


kene tau simbol-simbol dan formula-formula elektrik..aku?ermm sepatah haram tak tau..
kene pahamkan bebetul ape sebenornye kes yang nak dihandle supaya tak jadi kesilapan besor yang boleh melibatkan kerugian harta benda dan nyawa..

kene kuat mental dan fizikal.sbb kene pakai baju kalis api ni yang boleh mengeluarkan peluh bak lari 10 km..(panas) xde udara..

perlu ade kesefahaman dan saling tolong menolong..bekerja dlm was-was amatlah memudaratkan..kene yakin dan pasti serta ade kesepakatan dlm menyelesaikan masalah kerja..


sentiasa bersedia fizikal dan mental bekerja dlm situasi ini..
yang pasti kene BERANI!!!

3 comments:

  1. Salam encik . Boleh bagitahu saya , cara untuk saya jadi chargeman macam abang b0. saya umur 20 , sekarang menuntut di politeknik , ambil kursus dip. elektronik kawalan. June 2014 dah abes. boleh abg bagitahu step by step. sharing is caring.

    ReplyDelete
  2. ii sori ni belog saya bukan belog suami saya.hihihi..ni just review kerja suami sya ..sya mmg tak reti letrik2 ni pasai saya pompuan..hehe..ape2 boleh emel kt suami saya badayu143@yahoo.com.. sori yer bertahun menunggu jawapannyer..

    ReplyDelete
  3. ii sori ni belog saya bukan belog suami saya.hihihi..ni just review kerja suami sya ..sya mmg tak reti letrik2 ni pasai saya pompuan..hehe..ape2 boleh emel kt suami saya badayu143@yahoo.com.. sori yer bertahun menunggu jawapannyer..

    ReplyDelete