semua karya dalam belog ini adalah hak milik badayu.blogspot.com.saya akan memberi credit kepada pemilik belog yang menjadi rujukan dalam belog saya ini.kerjasama anda moga Tuhan akan Rahmati.

Buka blog bukan nak menunjuk-nunjuk pada sesiapa, sekadar satu coretan agar segala kenangan diabadikan juga mengimbau kenangan BADAYU bersama keluarga dari kecil hingga dewasa moga dapat dikekalkan coretanku ini buat anak-anak mak tersayang n suamiku tercinta..tiada apa yang lebih kuat dari ingatan hanya melalui catatan jua adanya..

Wednesday, November 24, 2010

pergi ngan motokar..

kuar pkul 11.15 pagi
minta kebenaran en cc
sbb bos xde cuti arini

pergi ke pekan dengan motokar
minyak motokar perlu diisi
pergi dengan ati-ati
sbb aku takde insuran diri

susahnye hati ini
kunci moto xjumpe lagi
nak buat camne bukan rezeki
kunci motoku perlu diganti

jauhnye motokar ku parking
kene jalan jauh lagi

arini kene beli
kupon parking sekali lagi

aku pun berjalan lagi
pegi ke tabung haji
ade umor pergi haji

kaki ini melangkah lagi
tengok sana tengok sini
patutlah takde parking disini
kontraktor sibuk korek sana dan korek sini

kaki ini melangkah lagi
teringat pesan suamiku ini
nak makan sup ngan mi
singgah di grand union beli mi

mata dicuci sana sini
berkenan di hati barang nak beli
arini beli pencuci muka lagi
safi rania nama diberi

promoter kate jangan beli
ade aku peduli
aku tau ko nak suh aku beli
promote produk sendiri

promoter maaflah aku tak beli
sb safi tak ingin kucurangi
biarlah itam diri ini
asalkan suamiku menyayangi

pastu balik ke upsi
sampai opis senyap dan sunyi
tengok sana tengok sini
rupenye dah 1 tengahari!

lamanye aku kuar tadi
maafkan aku wahai upsi
aku janji tak buat lagi..






No comments:

Post a Comment