semua karya dalam belog ini adalah hak milik badayu.blogspot.com.saya akan memberi credit kepada pemilik belog yang menjadi rujukan dalam belog saya ini.kerjasama anda moga Tuhan akan Rahmati.

Buka blog bukan nak menunjuk-nunjuk pada sesiapa, sekadar satu coretan agar segala kenangan diabadikan juga mengimbau kenangan BADAYU bersama keluarga dari kecil hingga dewasa moga dapat dikekalkan coretanku ini buat anak-anak mak tersayang n suamiku tercinta..tiada apa yang lebih kuat dari ingatan hanya melalui catatan jua adanya..

Monday, August 8, 2011

menu ramadhan ke 6...


alhamdulillah walaupun preggy tetap juga gagahkan diri tuk berpose.dah masuk hari ke 8 umat islam berpuasa.tapi aku kantoi 1 hari sbb aritu pegi kinik kene ambil darah dan cucuk kancing gigi.aku miss pegi kinik start bulan 4 aritu.apalagi kene bebel le ngan doktor. tak pasan kan tarikh lawatan yang seterusnya.hehehe. kandungan dah masuk ke minggu 30 alhamdulillah walaupun lasak kandungan tetap terpelihara olehNya.tambahan lak vitamin yang biasa dibekalkan tuk ibu mengandung dah abis lame dulu tapi syukur perkembangan baby aktif dan sihat.berat baby skrg 1.6 kg.


jom layan menu ramadhan ringkas i ari sabtu aritu..
masak sendiri tau .takde maknanye nak pegi bazar ramadhan.bulan nilah baru rajin nak ke dapur masak-memasak.
roti sardin goreng tepung..

koi ketayap..intinya buat kat kg aritu..ingat nak masak kat umah abahku tapi buat2 asik melekat aje kualinya apelagi aku serebankan jelah tepung tu..tapi intinya bawak balik ke tM.balik umah sendiri elok je tepungnya tak melekat kat kuali aku...mungkin ikut kuali kot..hehehehe..
stok terakhir cucur badak yang belum goreng..dah selamat abis dah..
stok terakhir agar2 milo jugak yang terakhir..selamat abis..tak membazir..buat banyak2 tapi leh tahan lame dlm peti 2 ari..
menu utama mee goreng..tak makan nasi aritu ubah selera..
ayor lengkung+ sirap ais dan teh o ..

No comments:

Post a Comment