semua karya dalam belog ini adalah hak milik badayu.blogspot.com.saya akan memberi credit kepada pemilik belog yang menjadi rujukan dalam belog saya ini.kerjasama anda moga Tuhan akan Rahmati.

Buka blog bukan nak menunjuk-nunjuk pada sesiapa, sekadar satu coretan agar segala kenangan diabadikan juga mengimbau kenangan BADAYU bersama keluarga dari kecil hingga dewasa moga dapat dikekalkan coretanku ini buat anak-anak mak tersayang n suamiku tercinta..tiada apa yang lebih kuat dari ingatan hanya melalui catatan jua adanya..

Monday, August 8, 2011

kedai baru dan majlis kesyukuran..



minggu lepas sebelum pose, kami ambik cuti sbb nak berbuka pose bersama ipar duai dan keluarga masing2. ahad sebelum pose tu abg iparku nak wat kenduri kesyukuran atas pembukaan kedai baru di tambun/bercham.alhamdulillah bertambah maju perniagaannya.layan gambo mase persediaan kenduri tersebut. kepala chef masak-memasak ni mestilah mak mertua i yang terror memasak tu okeh.

manakala tugas potong memotong hiris menghiris goreng-mengoreng ni diserahkan aje pada anak2 dan menantu2 sedia ada.


ulam-ulaman mestilah ade..

potong-memotong rencah dan sayur

tukang mengoreng serahkan aje pada depa

menu utama..gulai tempoyak,ade juga gulai labu tapi tak ditangkapnye gambo

ikan masin
ulam-ulaman yang sedap..ade juga sambal belacan,ayor asam, ikan keli goreng, buah tembikai..

sebahagian tetamu yang hadir..pandangan hadapan kedai perniagaan Yeop..takde signage lagi sbb kedai baru tak sempat wat pe lagi...

No comments:

Post a Comment