semua karya dalam belog ini adalah hak milik badayu.blogspot.com.saya akan memberi credit kepada pemilik belog yang menjadi rujukan dalam belog saya ini.kerjasama anda moga Tuhan akan Rahmati.

Buka blog bukan nak menunjuk-nunjuk pada sesiapa, sekadar satu coretan agar segala kenangan diabadikan juga mengimbau kenangan BADAYU bersama keluarga dari kecil hingga dewasa moga dapat dikekalkan coretanku ini buat anak-anak mak tersayang n suamiku tercinta..tiada apa yang lebih kuat dari ingatan hanya melalui catatan jua adanya..

Wednesday, April 25, 2012

perjalanan ke langkawi..hari pertama..


untuk kenangan anak-anak mak biler dah besor nanti..



khamis,19/4/2012 cuti sultan perak kami bercuti ke pulau langkawi. sebelum subuh pukul 4 lebih kami kuar umah dari tg malim ke langkawi.anak-anak pun tido lagi.depe mandi pun idak.perjalanan naik dari highway tapah terus ke RnR Sg Perak.berhenti solat subuh kat sane.ni gambo anak-anak kat RnR Sg Perak.tiba kat sini pkul 6.35pg.

teruskan perjalanan sampai ke RnR Sg Dua,Penang tuk sarapan pagi dan mandikan anak-anak.Tiba kat lokasi dalam 7 lebih.sarapan bawak sendiri dari umah.
RnR Sg Dua ni kecik aje,mandi kan depe kat paip ayor ni aje.senang n mudah.sabun,tuala ade semuanya bawak.teruskan perjalanan sampai ke Kuala Perlis,sbb target nak sampai jeti dalam kul 10 lebih.
alhamdulillah, tiba kat jeti Kuala Perlis ni dalam pkul 10.25.suami pegi parking kete RM 10/day.
sebelum naik feri kami posing kat jeti ni dulu,walaupun bukan ari cuti tuk negeri lain tapi orang mmg ramai.
pemandangan kat jeti.
best ! 
penuh feri ni..


ombak dan pemandangan laut.

kami dah sampai ke Langkawi..
berlatar belakangkan burung helang..mase ni kepala masih mengelewor..mabuk laut
maintain jer cik abang ni..


duti free kat jeti..sabor-sabor dulu jgn nak perabiskan duit kat sini..hehehe..yang penting kite gi jenjalan dulu ok..



No comments:

Post a Comment