semua karya dalam belog ini adalah hak milik badayu.blogspot.com.saya akan memberi credit kepada pemilik belog yang menjadi rujukan dalam belog saya ini.kerjasama anda moga Tuhan akan Rahmati.

Buka blog bukan nak menunjuk-nunjuk pada sesiapa, sekadar satu coretan agar segala kenangan diabadikan juga mengimbau kenangan BADAYU bersama keluarga dari kecil hingga dewasa moga dapat dikekalkan coretanku ini buat anak-anak mak tersayang n suamiku tercinta..tiada apa yang lebih kuat dari ingatan hanya melalui catatan jua adanya..

Tuesday, September 6, 2011

andai sudah sampainya jodoh....


ni aje kenangan gambo mak yang ade ngan aku.yelah time dulu-dulu nak beli kamera bukannya murah, mahal bebenor regenye lagipun adik beradik aku dulu sumenyer kecik2 lagi banyak nak pakai duit.dah besor2 ni baru nak merasa senangnyer.tapi mase ni mak dah takde. (huhuhuhu sedih) ade jugak gambo mak yang lain tapi ade dlm simpanan yong tupun gambo mase yong kawin dulu.

anak mane ler yang suka mak/ayahnye kawin lagi walaupun mak/ayahnyer dah 'pergi'.tapi demi kebaikan orang tua kita sendiri eloklah diberikan keizinan kepada orang tua kita.macam aku sendiri mulanya aku sendiri menentang hasrat pak aku.tapi setelah hubby bagi pro dan kontra serta implikasi yang mungkin akan berlaku aku relakan jua hasrat pak itu.maka dlm orang sibuk-sibuk beraye kami adik beradik lain juge sibuk meraikan , merayakan serta memerdekakan bapa kami yang satu tu.tamatlah sudah zaman menduda bapa kami setelah 7 tahun arwah mak pergi meninggalkan kami...

aku n hubby pergi ke pusara mak sehari sebelum raya.lebih afdal gitu ustaz pernah berkata.xbaik pegi ke pusara time hari raya.sbb hari raya adalah hari tuk kite bergembira dan meraikan kejayaan dan merenungi ibadah yang telah kita jalani dalam bulan ramadhan.lihat pusara mak dah naik semak.sian mak anak mak dok jauh,walaupun jauh namun tak lupe juge ngan jasa dan pengorbanan mak.anakmu sentiasa titipkan doa buat mu mak. walaupun menerima kehadiran orang baru dlm keluarga kami,tetapku ingat padamu mak.

jom layan persiapan kami adik beradik tuk ayahanda tercinta bersama mak cik baru.

hanya kaki mak buyong jer yang interframe..mak buyong tak larat nak posing..rase nak patah pinggang rasanyer..ehehehehe mak buyong masak burger malaysia,koi gelang,nasi lemak n goreng kopok.yong masak agar2 n bihun.
antara tetamu yang hadir..buat kenduri selamat jer..alhamdulillah sudah selamat sumenyer..


ni tepak badayu.. dah 6 tahun..
agar2 puding mak mertua beri..

kek daripada badayu tuk makcik n abah






jadi pengapit tok..rombongan daripada ipoh, dendang n ulu piol..
panas merembang okeh.. sib baik ade sirap sejuk yang sedap..



alhamdulillah sudah selamat sumenyer.. semoga abah n makcik bahagia hingga akhir hayat.harap makcik dapat menjaga makan minum,sakit pening abah.buat abah jua biler dah miliki yang baru yang lame janganlah dilupe kami masih memerlukan tunjuk ajar dan kasih sayangmu.semoga ikatan ukhwah dan silaturrahim yang terbina bersama keluarga makcik,sedara-mara akan terus terjalin hingga akhir hayat kita.jauhkan lah perasaan hasad dengki,irihati,tamak..sesungguhnya yang baik2 shj kita minta daripadaNya. Amin..

No comments:

Post a Comment