semua karya dalam belog ini adalah hak milik badayu.blogspot.com.saya akan memberi credit kepada pemilik belog yang menjadi rujukan dalam belog saya ini.kerjasama anda moga Tuhan akan Rahmati.

Buka blog bukan nak menunjuk-nunjuk pada sesiapa, sekadar satu coretan agar segala kenangan diabadikan juga mengimbau kenangan BADAYU bersama keluarga dari kecil hingga dewasa moga dapat dikekalkan coretanku ini buat anak-anak mak tersayang n suamiku tercinta..tiada apa yang lebih kuat dari ingatan hanya melalui catatan jua adanya..

Tuesday, August 24, 2010

menu berbuka hari ke 13..

arini hubby kate dia balik lewat sbb ot kena standby.huhuhuhuhu berbuka dengan anak-anak jer ler nampaknyer.masak pun ringkas ajer dan ape yang ade dalam peti ais.ari sabtu pagi ade pegi pasar dan beli nenas sbb teringin nak makan pajeri nenas.arini isnin baru masak.hihihihi nasib baik nenas tu belum masak dan tua sgt.sbb mase beli nenas tu dia kero-kero lagi.kalo dah tua nenas tu tak baper sedap masak pajeri baik makan aje mcm tu cicah ngan garam .best oooo.

rege nenas kat pasor ni rm 1.80/biji.okeylah kan sebiji rm 1.80.kalo beli kat bazar beraper ek rege pajeri nenas sepotong.dulu-dulu aku beli sepotong rm 1.00.ni sbb masak sendiri jenuh gak ler makan sampai leh bekalkan anak pajeri nenas ni kat umah ibu mi. alhamdulillah arini 13 ramadhan belum jejak lagi ke bazar ramadhan tu.kekangan mase dan sbb bazar ramadhan dah pindah ke tempat baru kat tmn wangsa tu.kalo nak mkn kuih masak sendiri ajer dakpun beli ngan cik mi,sbb cik mi ade meniaga kuih gak.jom layan menu berbuka aku yang ringkas ini tapi menyelerakan . hihihihi..alhamdulillah kenyang dan tak membazir.



pajeri nenas dalam 5 potong.lebihan nenas belum dimasak, disimpan dlm peti ais. cukup sampai sahur dan bekalan anak ke umah ibu cik mi

ikan 3 ekor makan berempat, juga cukup sampai sahur.seekor buat bekalan anak juga pergi umah cik mi.


kesukaan anak-anak ,tempe tumis kacang panjang berkicap

sambal udang petai, sebenarnya sambal udang ni lauk berbuka semalam.arini panaskan dan bubuh petai-sbb tu petai lagi banyak dari udang.hihihihi.but bulan pose ni i takleh makan petai bebanyak sbb nanti akan sakit tekak .tu sbb tak sampai sepinggan pun sambal udang ni.hubby beli petai ni dari orang asli yang tinggal kampung berhampiran.depe jual atas motor ajer.murah dan fresh lagi.


roti goreng telur (3 keping roti + 1 biji telur) mkn berempat


air kopi panas yang umppphhhh!!

okey!that's all.ringkas dan menjimatkan.alhamdulillah.................

No comments:

Post a Comment