semua karya dalam belog ini adalah hak milik badayu.blogspot.com.saya akan memberi credit kepada pemilik belog yang menjadi rujukan dalam belog saya ini.kerjasama anda moga Tuhan akan Rahmati.

Buka blog bukan nak menunjuk-nunjuk pada sesiapa, sekadar satu coretan agar segala kenangan diabadikan juga mengimbau kenangan BADAYU bersama keluarga dari kecil hingga dewasa moga dapat dikekalkan coretanku ini buat anak-anak mak tersayang n suamiku tercinta..tiada apa yang lebih kuat dari ingatan hanya melalui catatan jua adanya..

Monday, August 23, 2010

entry ijo...

kalo base perak panggil ijo kalau base baku panggil hijau yer kengkawan.bila bulan pose bukanlah alasannyer nak bermalas-malasan dan berletih-letihan yer kengkawan.pose adalah satu ujian dalam menjalani kehidupan seharian.tanah sekangkang kera jua bukanlah alasan tuk dibiorkan kering kontang tanpa ade ape-ape usaha tuk berbudi kepada tanah.banyak kebaikannyer kite berbudi pada tanah ni,selain dapat menghijau kan alam sekitar ia juga boleh menjadi sumber makanan dalam masakan seharian disamping dapat beribadah dengan memberi makan dan minuman kepada tumbuh-tumbuhan serta bersedekah.

selain dijadikan hobi, dapat juga mengeluarkan peluh dan mengaktifkan sel-sel peluh kita agar toksin dapat dikeluarkan.kalo bermalas-malasan sampai ke tengahari meroloh jer manjang ermmm pakat xde dapat nambah pahale pose yer kengkawan.jom layan aktiviti aku ari sabtu kat umah aritu..


serai yang jenuh makan sendiri dan bagi pada jiran-jirandah merase masak ayor ngan ikan bilis pokok sayur manis nih..

pokok peria katak yang baru ditanam dah berbunga alhamdulillah

pokok pisang abu yang belum kuarkan hasil tapi jenuh ler ambik daun buat ikan bakar, lepat, pau, dan balut kuih lopes..


see.. kecik ajer tanah belakang umahku ini,sebelum i gonjengkan tanah ni ,sebelum ni penuh ngan kangkung tapi tuk bagi laluan tumbesaran pokok betik ini pokok kangkung terpaksa aku korbankan..

pokok betik dalam tumbesaran..baru semai pokok nih


alhamdulillah anak pokok pisang baru naik..dah de anak dah pokok pisang ni
kangkung yang telah diclearkan..

No comments:

Post a Comment