semua karya dalam belog ini adalah hak milik badayu.blogspot.com.saya akan memberi credit kepada pemilik belog yang menjadi rujukan dalam belog saya ini.kerjasama anda moga Tuhan akan Rahmati.

Buka blog bukan nak menunjuk-nunjuk pada sesiapa, sekadar satu coretan agar segala kenangan diabadikan juga mengimbau kenangan BADAYU bersama keluarga dari kecil hingga dewasa moga dapat dikekalkan coretanku ini buat anak-anak mak tersayang n suamiku tercinta..tiada apa yang lebih kuat dari ingatan hanya melalui catatan jua adanya..

Thursday, April 15, 2010

ajor anak tido asing...

aritu i ade bagitau kan yang anak i diajor untuk tido sendiri dalam biliknye.yelah dah besorkan 3 tahun lebih umornye,takkan nak tido bawah ketiak emak lagi.hehehehe. Ini perkara yang penting bagi i, sbb yelah kalo dah asik anak berkepit ngan mak je cian lak ayahnye kan.Asik anak je yang manja camne ayahnye lak kan?hehehehe..Kamar beradu suami isteri hanya untuk suami isteri shj.Kengkadang dalam kamar beradu tu lah suami isteri berbincang, mengadu masalah, dan bergurau senda tanpa kehadiran anak.oklah ye mungkin kite leh same-same kongsi tips yang i bagi ni k............

sebelum suh anak tido sendiri dalam bilik , dalam beberapa hari sebelum tu i akan cakap kat anak cam gini; kakak, bilik kakak cantik, ayah dah kaler bilik kakak warna pink lawa...nti kakak tido kat bilik kakak ye.bilik mak tak cantik cam bilik kakak ni (walaupun sebenornye bilik maknye lagi cantik)! hehehehe..

Nti ayah bubuh gambo kakak ngan adik dalam bilik ni ye(ayah bagitau si kakak) but sambung si kakak lak ; aaa ok nanti mak bubuh gambo princess,gambo mickey plak ye... (amboi anak mak ni)..

ok nanti mak bubuh gambo princess ye.nanti kakak bobom le kat bilik kakak nti tau.haaa sambil si kakak angguk kepala.



so esoknye we all pasangkan katil single kat bilik si kakak tu.malam tu kakak bobom dalam bilik dia.untuk mengelakkan perasaan takut anak-anak, lampu dalam biliknye still on sampai ke pagi.pintu pun tak tutup, supaya bile dia bangun nak kencing atau susu dia akan masuk bilik kami dan minta.and then yang penting sekali mase dia nak tido tu kite pegi dok kat dia usap-usap anak kite then minta dia baca bismillah@ doa sebelum tido.anak i tak kire nak tido ke,nak makan ke,mesti doa makan je yang dibacanye.hehehehe.xpelah kan same je maksudnye minta kemakmuran dan bersyukur atas apa yang dikuniakan pada hambanya. Pastu janganlah ditakut-takutkan anak kite tu lak, kate ade hantu ke,memangle dia takut.biler terjaga tengah malam ke i akan jenguk dia samada selesa atau idak. erm rasanye itu jelah tips yang i gunakan tuk ajor anak i tido sendiri..ade tambahan lain?

















No comments:

Post a Comment