semua karya dalam belog ini adalah hak milik badayu.blogspot.com.saya akan memberi credit kepada pemilik belog yang menjadi rujukan dalam belog saya ini.kerjasama anda moga Tuhan akan Rahmati.

Buka blog bukan nak menunjuk-nunjuk pada sesiapa, sekadar satu coretan agar segala kenangan diabadikan juga mengimbau kenangan BADAYU bersama keluarga dari kecil hingga dewasa moga dapat dikekalkan coretanku ini buat anak-anak mak tersayang n suamiku tercinta..tiada apa yang lebih kuat dari ingatan hanya melalui catatan jua adanya..

Monday, March 7, 2011

kasih ibu sehingga rela anaknya disuntik...

Perjuangan Seorang Ibu ( Cyndie ), Kesedihan hatinya menemani Anaknya ( Derek Madsen ) yang menghidap kanser Neuroblastoma dan setelah melalui perjuangan yang melelahkan akhirnya sianak disahkan tidak dapat disembuhkan lagi.Ini ialah gambar perjuangan dan kesedihan seorang ibu.



Cyndie bermain dengan anaknya Derek Madsen, 10, menyusuri lorong di UC Davis Medical Center di Sacramento 21 Juni 2005. Sang Ibu berhasil mengalihkan perhatian anaknya dari ketakutan akan pengambilan tulang sumsumnya. Para doktor menganalisa apakah anaknya sesuai untuk transpalasi sel batang darah yang merupakan harapan terbaik untuk sembuh dari kanser Neuroblastoma, penyaki kanser yang jarang di temui pada kanak-kanak, penyakit itu ditemui pada Derek Madsen pada bulan November 2004

Cyndie memeluk anaknya, Derek Madsen ( umur 10 ) pada 25 Julai 2005. Setelah menyedari Derek perlu dioperasi untuk mengangkat tumor kanser diperut nya. Rasa khuatir, kalut dan sedih bercampur aduk pada siIbu. Gambar dibawah detik-detik bersama anaknya...









kerana tidak tahan melihat penderitaan anaknya,ibu ini terpaksa
merelakan anaknya disuntik..
Cyndie French berkecamuk dalam batinnya, 10 Mei, untuk memutuskan agar anaknya dapat meninggal tanpa perlu lagi merasa sakit . Dia membiarkan jururawat melakukan tugasnya.

Tidak lama kemudian, Secara perlahan-lahan Derek Madsen meninggal di pangkuan sang Ibu, Cyndie. 10 Mei 2006


sumber:borak kosong.com

1 comment: