semua karya dalam belog ini adalah hak milik badayu.blogspot.com.saya akan memberi credit kepada pemilik belog yang menjadi rujukan dalam belog saya ini.kerjasama anda moga Tuhan akan Rahmati.

Buka blog bukan nak menunjuk-nunjuk pada sesiapa, sekadar satu coretan agar segala kenangan diabadikan juga mengimbau kenangan BADAYU bersama keluarga dari kecil hingga dewasa moga dapat dikekalkan coretanku ini buat anak-anak mak tersayang n suamiku tercinta..tiada apa yang lebih kuat dari ingatan hanya melalui catatan jua adanya..

Tuesday, October 7, 2014

meniti ujung tahun...

suku tahun ketiga 2014
udah berlalu masuk
suku tahun keempat
rutin saban tahun
dalam mencari rezeki ini
moga diberkati 
dan dipermudahkan segala urusan kami
akan sibuk dengan urusan dunia 
penutupan..penutupan..penutupan..

terima kasih diberikan umur yang masih panjang ini
moga bertambah kuatnya iman
bertambah kuatnya tentangan tipu daya
juge jauhkanlah dari tamak haloba dan amarah
suburkanlah kasih sayang antara kami
kerna hambamu ini hanyalah insan biase


p/s: 
Jika ditakdirkan tidak kita temui sesuatu yang dicari di dunia ini, terimalah hakikat ia memang tidak ada. Di akhirat sana tempat ‘ada’ dan sempurna segala. Jika ‘langit’ hendak runtuh, masakan jari yang kecil ini mampu menahannya. Dalam setiap yang kita miliki, pasti ada jemu dan letihnya. Dalam setiap yang kita tidak miliki, pasti ada kesal dan sayunya. Jangan terlalu 'dalam' segalanya. Jangan terlalu cinta, jangan terlalu benci. Jangan terlalu suka, jangan terlalu duka. Sederhana itulah yang selalu menyelamatkan ‘hati’ kita.Maka bersederhanalah dalam apa jua tindakan dan kehidupan kita..


"Dunia tempat kita berpenat,di akhirat nanti kita berehat"

sumber: Genta-rasa.com





No comments:

Post a Comment