semua karya dalam belog ini adalah hak milik badayu.blogspot.com.saya akan memberi credit kepada pemilik belog yang menjadi rujukan dalam belog saya ini.kerjasama anda moga Tuhan akan Rahmati.

Buka blog bukan nak menunjuk-nunjuk pada sesiapa, sekadar satu coretan agar segala kenangan diabadikan juga mengimbau kenangan BADAYU bersama keluarga dari kecil hingga dewasa moga dapat dikekalkan coretanku ini buat anak-anak mak tersayang n suamiku tercinta..tiada apa yang lebih kuat dari ingatan hanya melalui catatan jua adanya..

Monday, December 17, 2012

bole pepagi layan lamb chop ? mak layan je...


sebenornye nak mkn malam minggu aritu tapi kawan dept abg ade wat mkn-makan kat umahnya.jadi tak dapat nak bako lamb chop ni.kami makan lamb chop ni pepagi nyer sbb hubby pun nak gi keje.aku pun gigih bangun awal pagi sbb nak bako lamb chop ni dan buat sarapan tuk hubby.

alhamdulillah,lembut je daging n sedap ye.sos lada itam pun sdap.aku bantai buat sendiri je.sbb ingat nak ikut resipi tapi pendrive tinggal kat opis.ermm ikut jele suke nak buh ape.hehehe

sos lada itam.:

bawang putih cicang
bawang holland besor didadu
tumis ngan marjerin
buh sos lada itam
gula skit
pastu buh whipping cream
kacau2 n rase 
ok siap..

 daging perap ngan 'meat tenderizer' mccormick , lada itam tumbuk, skit gule.buh peti ais
lepaih 5-8 jam leh bako dah,insya Allah lembut je daging tu.
aku bungkus kentang buh skit lada itam n garam,jagung (buh marjerin n garam) dlm aluminium foil n masuk oven jugak.
cincang cabai besor n buh tomato ceri kat dulang bako tu juge.
then siap..

No comments:

Post a Comment