semua karya dalam belog ini adalah hak milik badayu.blogspot.com.saya akan memberi credit kepada pemilik belog yang menjadi rujukan dalam belog saya ini.kerjasama anda moga Tuhan akan Rahmati.

Buka blog bukan nak menunjuk-nunjuk pada sesiapa, sekadar satu coretan agar segala kenangan diabadikan juga mengimbau kenangan BADAYU bersama keluarga dari kecil hingga dewasa moga dapat dikekalkan coretanku ini buat anak-anak mak tersayang n suamiku tercinta..tiada apa yang lebih kuat dari ingatan hanya melalui catatan jua adanya..

Wednesday, March 17, 2010

manusiakah? di zaman ini...

huhuhuhu baru tadi kawan opis ade bagitau ade orang nak culik budak kat taman behrang 2020 tu,tapi xberjaya sbb ade polis nampak.eee takutnye..wahai insan yang berperangai cam setan tapi bertopengkan manusia janganlah wat camtu,kesian makbapak bebudak tu tambah bebudak yang kecik tu mane tau ape lagi.kadang name sendiri pun lum ingat lagi.teringat kes-kes dulu cam nurin,kes sharlini.

hati-hatilah kawan-kawan kalo anak dok main kat luar umah skrang ni,zaman la ni dah tak selamat dah cam dulu-dulu.teringat dulu-dulu kalo pegi main kat umah jiran mak bapak tak riso sb zaman tu orang kampung kenai semuanye sampai ujung kampung nu ha.

kawan-kawan kene perati anak tu kalo main kat luar.jangan dibiorkan anak main, sambil mak-maknye dok bertenggek tepi jalan bersembang-sembang.kunci pagar tu kalo anak main kat laman rumah.ciannye anak-anak skrang ni, nak bermain-main pun xde kebebasan.

Itulah setan yang bertopengkan manusia,bile nafsu dah menguasai diri, diri tak diperindahkan dengan iman,bebudak yang jadi mangsanye.Dengar juga ade sindiket yang menculik budak untuk dijadikan pengemis,dilatih jadi perompak,pelacur dsbnya.Kenapakah ade manusia yang kejam ini.Ya Allah,Engkau lindungilah hamba-hambamu ini ya Allah.

Moga roh arwah adik Nurin aman dan berada di kalangan orang-orang yang beriman dan bertaqwa, dan bertaubatlah orang yang melakukan kemungkaran itu semoga taubatmu diterima oleh Allah s.w.t tatkala pintu taubat masih terbuka....

No comments:

Post a Comment